måndag 21 juni 2010

Jukola - nu med venla och mastodontbanan!


sprang skit till första kontrollen - övermodigt trodde jag att jag kunde klippa höjden lätt som en plätt (istället för att springa runt med Dana - ja det var puckat!) - men väl uppe kollade jag inte kompassen ordentligt - och 9an, tappade riktning och när jag kom ut i "vit" skog så såg den inte alls vit ut - fatta ingenting och försökte läsa, fattade tillslut men mycket tid borta - annars nöjd med loppet och redde iaf ut bommen ok - som tur hade jag ett lag som sprang mycket bra så vi behöver icke skämmas över resultatet. 6a -bra bra bra!


och sen klev jag upp glad i hågen med mensvärk och brände av sista sträckan på herrarnas stafett också. masstart med 1300 pöjkar och gubbar var en upplevelse bara det. men med ganska mycket tålamod och trevligt sällskap längs banan i form av sofia k, karin p och balken så kändes 2.12 inte alls som en lång tid. solen tittade dessutom fram efter halva sträckan och lös upp renlaven sådär fint soom det bara kan va på hällmark i finland. kul också att jag kände mig piggast i klungan jag låg med i till sista kontrollerna så jag kunde anföra och vinna spurten!

gps från venla:

http://www.tulospalvelu.fi/gps/201006venla3/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar