fredag 1 oktober 2010

kartprojektet

så nu när jag ändå är i kast med mentala hinder så tänkte jag ta mig an en annan grej jag haft på lut ett tag: rita en karta.

över kungsladugård, där jag bor, finns en gammal karta "Dalheimers hus" från 1993 - den kommer jag använda som underlag. började plojrita redan i veckan. blev helt fast. är ju dödsnördig när det gäller kartor.. och det var tydligen samma grej gällande kartritande.
förhoppningsvis kan det resultera i en sprintkarta nån gång. ska nog sätta ett datum för det,
för sen har jag spanat in ett annat intressant område som jag gärna ritar sprint av oxå. men en sak i taget. ska lära mig processen först.

orginalkarta och efter 10 minuters spontanritning på lunchen

2 kommentarer:

  1. Shit va kul!! Jag anmäler mig till premiärloppet!

    SvaraRadera