lördag 12 maj 2012

10MILA GBG 2017

 cykla till Paradiset imorse för att löpa denna finfina bana. vilket avklarades på halvtimman och sen sprintade jag på cykeln en timme hem för att hinna se gbg-varvet passera min husknut där flera vänner gjorde enastående insatser - grattis Josefin 4a i Sverige!!
Gick sen hem å satte på datorn och där stod det: 
"Göteborg har utsetts till arrangör för 10-mila 2017. Representanter från GOF har haft möte med Partille kommun om förslaget att förlägga 10-mila på ängarna öster om Lexby. Partille kommun är positiva till arrangemanget och har redan nu aviserat att de stöttar upp med jakt- och markägarkontakter, el, vatten och annan logistik. Göteborgs Kommun är fortfarande involverad i arrangemanget, och halva tävlingsområdet ligger också inom Göteborgs kommun"
Se där ja! Om ni inte vet va det innebär i terräng så titta på min morgonträningskarta! TC kommer dock ligga på östra delen av skogen isf, men va gör det? Kan inte bli annat är tufft tekniskt och utmanande - något som få arrangörer kunnat erbjuda damerna hittills. I de damstafetter jag deltagit i (sen 1998 kanske?) har i mitt tycke framförallt Finspång 2010 levererat en utmaning, även Kolmården 2004 och Solbacka var bra men i generellt har antalet snitslade kilometrar och ledstångsorientering har varit på tok för många.Om det nu blir som planerat ett tiomila i gbg finns alla förutsättningar att lägga tuffa elitbanor då terrängen är både tuff och bitvis lurig. Det är egentligen bara upp till attityden hos arrangörerna att avgöra - vad tycker vi att tiomila skall vara? 2017 är jag fortfarande i mina bästa år och hoppas få uppleva (om inte förr) jvm-terrängen by night - och med tanke på vilka fantastiskt högklassiga ol-damer vi har i GBG kan jag inte tänka mig annat än att våra klubbar vill ge oss så mycket tid i skogen och på webb-tv:n som möjligt?! 5 years and counting.....

1 kommentar: