måndag 7 oktober 2013

Utlysning: AVLYSNING KAK13!

(är huvudrubriken -  är du intresserad av min bonus-vc-helg läs längre ner!)

KAK 7 DEC 2013
*Fanfar* här kommer det: Tävlingsområde för Kung av Kungsan 2013 är härmed avlyst för all form av löpning med eller utan karta tills tävlingsstart. Måste man passera gåendes/cyklandes (det måste man antagligen inte men ändå) använder man Kjellmansgatan och Fjällgatan allt annat anses vara regelvidrigt.


Du har fortfarande 2 månader kvar att komma i toppform så använd tiden väl!
Mer information kommer inom kort.


Ja och min världscupshelg i schweiz var det också.. Trodde efter varit mens-utslagen mån-tors att kroppen narrat mig nog och hade tron på formens återvändande. Tyvärr kändes det ganska dåligt på fredan, som när man typ ska bli sjuk men ändå inte blir det, och när jag vakna på lördagen var jag inte direkt pigg. Det kändes ok med uppvärmning och väl ute på medeldistansen i "djävulskällaren" var inledningen hygglig. Men det blev efter några minuters löpning uppenbart att det där extra som behövs i fysiken inte fanns. När banan vände uppförs blev benen sura o grininga. Jag bet ihop och skubbade runt med hyfsad o-teknisk insats. Det blev några vc-poäng men ej tillräckligt för att få starta sprintfinalen. Hade behövt 2 min piggare ben vilket var helt klart inom räckhåll en "normal" dag på jobbet. Ganska besviken på min kropp och att jag inte riktigt fattar hur jag ska styra den ibland -den verkar leva sitt eget liv from time to time.. Det positiva var den fina orientering som bjöds på medeldistansen - långt över förväntan efter att ha träskat runt i björnbär på en fruktansvärd model event dagen innan.
ändå kul!
ganska trevlig mot pressen oxå (foto: Skogssport)

Bjussar på denna oxå:
"Dråplig-hunchback-upplevelse-vid-målgång"
Funktionär "Vi vill ha din GPS, snälla ta av den"
M "Jag har ingen GPS"
F insisterar "jo"
M "Nej" (och tittar på den oförstående funktionären ) "jag ser ut så här"

Resten av helgen spenderades på avbytarbänken men med finsällskap - ajemen - long lost Martina Fritschy - vilket var helt magnifikt och gjorde helgen (inkl djävulshålan) lätt värd.

Funderar dock framåt på hur pricka form till just internationella events. Har ju haft en tendes att vara på gränsen till landslaget ofta och då behövt vara toppad till nationella tävlingar för att komma med - och sen alldeles för många gånger tappat överskottet på vägen till int.tävlingar. Ett dilemma - men det finns ju en hel vinter att lösa det på =)

Så länge kan vi alla lyssna på detta för det helt sjukt bra:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar