tisdag 1 oktober 2013

..det här med ekonomin (Anneli)

..blev ju genast aktuellt igen efter skit-beskedet att RF skär mer än halva stödet till SOFT och lämnar landslagsverksamheten i en minst sagt trängd sits till 2014. Vilket resulterar i att förbundskapten Anneli Östberg för gå (se SOFTs hemsida).

Jag förstår att man måste prioritera på nåt sätt, men just nu känns det som jag hellre hade haft kvar Anneli och förlagt vm-träningsläger i slottskogen. Jag vet att elitidrott är en lyx som jag får ägna mig åt och att det är än mer lyxigt att ha tillgång till ledare som hjälper mig med min satsning. Ändå känns detta inte rättvist i magen. Jag skulle kunna nu skriva länge och väl om hur jag hatar nedskärningar, men jag blir bara ännu mer ledsen då. Så i sann Anneli-anda ska jag först låta mig känna och gråta klart....


Och sen ..

Anneli är en tok-stolle =) eller egentligen bara en männsika som på ett väldigt fint och spontant sätt låter sin energi flöda ut och in i oss andra. Det är lätt att släppa ut sina egen tok-stolle eller sitt gråt när hon är med. För mig är Anneli också en ledare som tar enormt mycket ansvar och kan hantera jobbiga situationer med pondus och allvar. Hon är helt grym på att få oss i laget att lära känna varann, se andras och mina behov för att kunna trivas som grupp och individ. Jag är väldigt glad och tacksam att fått ha Anneli som ledare i olika sammanhang sen Euromeeting 2008 i Ungern - tills idag. Det har inte varit helt avgörande för min landslagssatsning - men den blev SÅ mycket tryggare, roligare och intressantare med dig Anneli. 
TACK för det!

Mina Best of Anneli:
- Chocken när jag mött min överkvinna i ljudvolym 2008; hon spelade "Put yr hands up for Detroit" i minibussen så jag trodde öronen skulle trilla av.
- Gråtsläppet i Finland 
- Yogan i Frankrike
- Par-korsordet och utandning sprint-starten i Österrike
- Insatsen i grisleken i Skottland
- Lappen i Italien

Anneli o Pekka på ett av mitt livs bästa läger - Euromeeting 2011 i Finland.
Vi ses på andra sätt!

3 kommentarer:

  1. Buhääää.... Jag hade också lätt stått över ett betalt läger eller skrapat bland mina besparingar för ett år till med Anneli. Word!

    SvaraRadera
  2. Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. Love this penny auction site. visit: Touch Screen

    SvaraRadera