måndag 11 april 2016

SL lång

Ja lite high on a happy vibe här när en får lägga ut kartor igen så bäst att smiiiida medan järnet är varmt...
Efter fredagens nästan-succé-comeback så skulle jag behöva göra nåt lite "värre" på långdistansen. Dvs springa skitlångt skitfort utan någonsomhelstlångdistanslöpningsgrundträning. Så då gjorde jag det. Iaf försökte. Målet va framförallt att komma runt hyfsat knä+fotsmärtfritt men att ändå gå ut med hela-vägen attityd. Jag körde och lyckas tyvärr börja med att springa förbi kontroll 3 lite precis som i fredags - blicken är inte riktigt uppe än, lite stressat beteende, lite ovana. Fick lite mentalt bagage med mig men men.. Kubba på och kände det höll ungefär till långsträckan 9-10. GPS-analys av detta verkar detta stämma. När det blev att ta några ytterligare backar mot 10an så tappade jag fart, orkade inte, och min distinkta OL försvinner på köpet. Jag gör onödiga tidstapp mot 11an, 14, och på vägvalen mot 13 och 19 enbart för att huvudet inte riktigt jobbar längre


MEN
- nu kommer det viktiga - 
jag hänger ju med i farten i åtminstone 40 min,  och sen kom jag ju runt hela banan OCH om inte helt smärtfritt så åtminstone utan att smärta i knä och fot hindrade mig från att löpa+OLa som det gjorde förra söndagen..

..och om detta var 6e OL-högfartspasset sen juni 2015 så ser det ju onekligen ljust ut för 2016?!
Kul att få göra "comeback" låter som nåt bara kända människor gör (foto lånat från Skogssports FB)
Hade för övrigt en suverän vilolördag när vi hitta Fika-buffé på "vävstugan" i Brösarp och spelade in Fotfolket del1...
...och chilla på stranden
..och svårt att ej bli naturromantisk här änna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar