onsdag 1 juni 2011

perspektiv



annecy by night

jag kom hem från landslagslägret i Annecy, Frankrike. moloken i hjärtat ty medel-testen gick inte som jag önskat. hade förväntat mig en supersvår grön och bräskig historia där min teknik skulle komma till sin rätt. istället bjöds vi på öppen fin vit skog, visserligen knölig att springa i men ack så god sikt att orienteringsmomentet inte blev särskilt svårt. istället lyckades jag själv göra det svårt för mig då jag, trotsade min höga puls av höjden (1600 m ö h) och öppnade alldeles för hårt utför. spikade 3 kontroller men sen vände banan uppåt. blev matt och orkade inte genomföra orienteringen som jag brukar. bommade blev ännu tröttare och fullständigt sabbade loppet på den sista km då orken va som bortblåst. stor besvikelse var det som drabbade mig efteråt. hade svårt att riktigt njuta det sista av lägret.

hemma på måndagen åkte jag direkt till massören. hon frågade hur det hade gått. jag berättade. sen frågade hon hur det hade gått med foten. jag svarade bra och att jag ändå sprungit 7 av 10 dagar.

"men guuuu va bra Maria, det är ju alldeles fantastiskt, tänk på var vi började i februari, det här är ju jättebra"

ibland behöver nån annan påminna en om perspektivet. tack annie. du är fantastiskt bra på att

göra det OCH massera (sen följde 45 min där jag i princip hyperventilerade mig igenom massagen... men jag blev peppad på vägen).


ett annat perspektiv: jag sov minst 8 timmar varje natt och vaknade i princip utvilad varje morgon. i 10 dygn. det har inte hänt på flera år tror jag. tack sara för att du var en super-roomie. bara med det sover man så lugnt.

och några till att bära med sig genom sommarträningen:

*snittväder 28C och sol

*kvalitétstid med finaste vänner

*cocteau twins till bergsmassivsutsikt

*igen - 7/10 dar löpning - jihoo!

*otroligt roliga sprintlopp i Geneve


*yoga på berget

*hållbarhetsdiskussion över en kall öl (tack gustav!)

*och det avslutande nakenbadet söndag kl22.30 i lac d'Annecy där man kunde stå och torka tittandes på stjärnhimmeln och vara helt närvarande (tack ni 5 som ville med)


linnea är lite smidigare än jag..

"jag är inte arg, jag ser vad som händer, jag är inte arg för jag vet att det vänder" thomas öberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar