söndag 12 juni 2011

sprint-dm och jukolatest -en segerkavalkad!



dagens jukolatest avgjordes från hjortgården i alingsås. superfin terräng och trots lite slitna ben så kunde jag hålla hygglig fart och ol-teknik uppe. lite osäker vid 8an, och krånglig väg från 10an till 11an - annars bra flyt. nöjd och glad och ändå lite nöjdare att få slå gbgs stolthet Lina Strand (som vi ska heja järnet på på NORT) - det va ett bra tag sen och är en bra värdemätare att jag är på rätt väg.


sprint-dm avgjordes dan innan på NORT-område(?) och därmed var fröken Strand tyvärr inte deltagare. jag fick istället nöjet att revanschera mig från måndagens elitserie-sprint då Louise G sprang kanoners. på dm var jag istället lite rappare - även om vi båda har misslyckats med vägvalen på många sträckor - "undvik trappor i johanneberg" heter det ju - det gick ... sådär.

på tal om dessa trappor fick jag även en uppläxning i trapp-utförslöpning i fredags av tidigare nämnda Strand. jag tappade 6-7 sek utför på en lång trappa... jag trippade på varje steg medan Lina pulveriserade trappan med två-tre trappsteg mellan varje fotisättning. herregud vilken trapp-fantom!! jag får jogga till masthugget och öva om jag nån gång blir aktuell för trapp-mästerskap...


ut-knockad på väg ner mot 13e...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar