torsdag 7 juli 2011

euromeeting fortsättning...


dagens medeldistans. startade först i härligt ospårat blåbärsris. jobbade med riktningen som jag skulle och tog de tuffa 5-meterskurvorna på rätt sätt tills jag kom till det enda flacka området på banan - k6. blev lite osäker och fick inte den myrstack jag skulle utan en högre upp. höll höjd när jag inte skulle. positivt var att bom-beteendet fungerar: lugnade ner mig - läste in mig - rätade tillbaka och fick kontrollen. slet mig runt (så kändes det...) resten av banan på ett bra sätt - var noga med att ta de kurvor jag skulle. höjden med 8-10:an var som att va på fjället. kunde säkert hittat nåt bättre stråk här-o-var men jag är nöjd. det finns bara massa positivt att ta med sig nu! gött! och punkt liksom.

kan sägas om terrängen här - att i 27C värme är det riktigt jobbigt. imon väntar ännu en bana här och det ryktas om ännu varmare vindar. tur att vi bor kloss an sjön.


sprinten med den överhoppade 13e kontrollen. en väldigt bra bana i ett vid första anblick inte så spännande område - banläggaren har utnyttjat resurserna optimalt. bortfintad blev man =)

1 kommentar:

  1. jag har hört att du är bäst. fast det visste jag ju redan, ingen nyhet over here om man säger så

    SvaraRadera