måndag 24 september 2012

STAR INTERVIEW #2 inför KaK 2012

Hej Karl Tiselius KaK-vinnare 2010 - ska du springa KaK i år?
Hoi Maria!Nej tyvärr missar jag chansen att försvara segern (i herrklassen) från ifjol, eftersom jag rotat upp från Sveriges framsida och flyttat till Basel i Schweiz. Hade jag vetat om att KaK skulle bli av nu i år igen lite tidigare så hade jag självklart senarelagt flytten.

Vilket är ditt bästa minne från KaK 2010?
Helt klart övergången/kartbytet från sprint till ultrasprint (inne på din innergård). Mycket folk, mycket kontroller och ett glatt leende på varje löpare. Tycker personligen att det är riktigt kul med ultrasprint och även den säkraste orienteraren kan strula till det då skalan är något utöver det vanliga (även om jag "spikade" de flesta kontrollerna).

Har du nåt tips till årets KaK-löpare?
Klä dig utmanande. Är man inte snabbast så kan man alltid psyka de andra genom val av klädsel. Väl ute på banan gäller det att låta orienteringen kontrollera farten. Banläggaren (och tillika kartritaren) lyckas verkligen få till kluriga sträckor som både krävde snabba beslut och skärpa längs med det valda vägvalet.

Tackar Karl och önskar honom välkommen åter 2013!
Tisse och andra med full koll 2010!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar