lördag 13 april 2013

jag fick feeling..

...redan som riktigt liten. i plural. sen dess har jag i snart 31 år levt ömsom i kontroll och ömsom som slav under dessa. ibland har jag gått runt med en tomhet i bröstet som känns vidrig, ibland har jag varit i sånt lyckorus att inga droger kunnat toppa det. och jag har aldrig nånsin kunnat/haft en vilja att dölja det jag känner. jag önskar inte att det varit annorlunda, men både för mig och omgivningen kan det bli påfrestande att hantera denna ständigt pågående berg-o-dalbana. och självklart för att en stor del av den resulterar i en enorm självcentrering där jag analyserar mig och mina tillstånd i tid och otid i offentligheten, över telefon, i sociala forum...på denna blogg... yadiyadi.. det är er är att ett sätt för mig att hantera. att kanalisera ut det jag känner för att lätta på trycket från en bröstkorg som kanske håller på att "sprängas" av kärlek eller nåt dåligt.

(i kategorin "igenkänningsfaktor" - den bästa musikvideon som gjorts)

ett bra sätt att inte hinna känna efter är att jobba. det gör jag inte i år. jag tränar bara. således har jag upptäckt att jag helt plötsligt hinner tänka så mycket. vilket försatt mig i en helt ny sits inför vårsäsongen. istället för att vara sliten av alla fältjobb som i vanliga fall drar igång nu så är jag fräsch i kroppen men NERVÖS. istället för att veckorna bara försvinner bort i resa-jobba-hotellnatt-provtagning-träning i nån håla-hotellnatt-resa osv så finns nu tid och luft att andas helt lugnt. vilket borde göra mig helt lugn. men istället har en nervositet smugit sig på den sista veckan som till slut resulterade i en obehaglig tomhetskänsla och nära-gråten-tillstånd.

nu har jag ju levt med mig själv ett tag så jag vidtog åtgärder:
ringa runt och älta av mig, dricka kaffe, äta choklad, öva på single ladies koreografin, rita karta, skippa träning och gå på konsert istället.

idag lördag så har det liksom lagt sig och äntligen har tanken "det blir kul imon" kommit tillbaka. så. 14,8 km landvetterterräng blir bara en njutning dårå =)

(tack ALLA som orkade lyssna på mig i tordags eftermiddag)

2 kommentarer:

  1. heja dej! du är bäst ingen protest. and we like you so we're putting a ring on you, eller nåt i den stilen.

    SvaraRadera