tisdag 12 november 2013

KAK2013: Star-Inteview #1

Knappa 4 veckor återstår tills årets Kung av Kungsan går av stapeln och för att höja tempen ytterligare kommer det här på bloggen publiceras intervjuer med några KAK-deltagare - vi börjar med den allra första damsegraren 2010: Lina Strand!! 

Hej Lina hur är formen?

Hej! Åh, det börjar pirra i kroppen bara jag tänker på årets KAK. Jag har precis lagt en väldigt strulig höst bakom mig, med lätta överbelastningssymptom och sjukdom, och har, sedan en vecka tillbaka börjar rulla igång distansträning.

Hur kommer du ladda inför KAK13- har du nån speciell taktik?

Min plan är att sakta men säkert öka både mängd och intensitet, vilken kan betyda en helt okej form om en knapp månad. Min uppladdning kommer handla mycket om det mentala. Banläggaren och tillika kartritaren är klurig och varje KAK-år har jag gått i minst en fälla som den ena har varit mer ödesdiger än den andra. Jag kommer också göra en grundlig analys av just banläggaren oför att försöka lära mig hur hon tänker och på så sätt redan innan ha bemästrat de fällor jag vet kommer att komma. Jag kommer dessutom använda ungefär samma resurser som svensk fotboll i dagarna lägger på analysen av motståndarlaget Potrugal i stundande VM-playoff. Som en parantes återstår att se om mediauppståndelsen blir lika stor eller större när det börjar närma sig KAK. Jag tippar på större! Taktiken blir "här&nu" i sann Anneli Östberg-anda. Man vet aldrig vad som väntar runt nästa hörn på KAK.

Vilka blir dina tuffaste motståndare?


Oj. Motståndarna är många, men ändå få. Hittills har det krävts en Lina för att ta den åtråvärda titeln, men eftersom startlistan ännu inte släpps vet jag inte hur många mina sanna motståndare faktiskt är.
Lina in action på KAK2010



Blev du också sugen på KAK2013? Här finns info om årets tävling: KAK2013 - bulletin2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar