måndag 24 november 2014

KAK2015 STAR-inteview: Locals!

Och här kommer några ord om KAK2015 från en av Kungsans egna OL-locals Christian Tingström!

Som den ena av två sprintkartritare här borta i West Side vet jag ett och annat om det som väntar på KAK. Även om mina hoods är de lite mer åt söder lokaliserade landshövdingehusen, med sina lummiga innergårdar och inte alltid regelbundna vägnät, så är det mycket som är likt om man jämför med terränglådan för KAK 2014.
Förra året fick jag besviket stå bredvid och titta på med min fördömda fot och för två år sedan sprang Ultra-SM. Båda åren har jag dock fungerat som stolt förlöpare och i år ser jag fram emot att göra upp i kampen om segern.Nåväl, det var hemligheterna om hur det är att springa sprint i Majorna jag skulle avslöja:
  • Snabbt, det blir snabbt. I denna delen av staden är det väl tillfixade ytor vi har att göra med för det mesta, nästan uteslutande asfalt, någon gräsplätt och kanske en slinga på berghällar.
  • Tight, det blir tight. Det byggs effektivt och passager kan vara trånga, små och inklämda mellan olika objekt.
  • Intensivt, det blir grymt intensivt. Som jag redan hintat så överflödar det inte av utrymme i dessa stadsdelar. Det mesta är bebyggt eller tomt men här och där kläms någon liten, liten park eller par träd in.
  • Kul, men framförallt väldigt roligt!
//Christian
50% av Kungsans kartritarstab!

Må bäste hipster vinna!

Kung av Kungsan är ett sprint-OL-deluxe arrangemang som går av stapeln oftast sent på hösten/vintern, beroende på kartritaren/banläggaren/tävlingsledarens tid+energi, i år avgörs det hela 6e december på masthuggsberget, se tidigare inlägg för avlysning+Bulletin, ALLA är välkomna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar