måndag 31 maj 2010

Bullan part five


Dolphins! Gjorde ett utbryt på sena eftermiddagen och gick hela vägen till tjeckernas boning uppe i skogen (säkert 1 km..) på em och drog med en cykelnörd till havet. Detta visade sig vara ett lyckosamt drag - det var helt sjukt fantastiskt skönt i havet (plavo!?) och sen satt vi bara där och glodde på det länge länge... tills... det började hoppa delfiner några hundra meter ut! Naturen visade sig!! (golderpeople: kolmården ligger ju i lä här asså...) En delfin hoppa upp och vände sig i luften.. Ja herregud man kan ju bli religös för mindre.

Annars har vi ju också löpt ett långkval här imorse. Det gick bitvis bra men bitvis tappa jag huvet. Tröttheten satte in igen - måste börja fajtas denna!!! I alla fall den i huvet. Det var ju ganska varmt också. Fick frossa på slutet. Men stabilt vidare som femma får vara okydok.

nu kommer ett töntigt avslöjande - jag hade tänkt rita in vägval nu -eftersom vi inte får använda gps-klocka - men jag har glömt min röda penna, min förträffliga roomie förslog att jag kunde använda hennes rosa penna -och jag bara "nej det kan jag inte... öh jag måste ha konsekvens i min kartpärm.. " och sen erkände jag för henne och mig själv att jag måste ha nån slags nördig låsning till det här med röd penna. men ja ja nu är det som det är.. (kanske kan låna nån annans penna imon- neeeeeeeeeerd!!!!)

1 kommentar:

  1. eh i födelsedagspresent ska du få en påse röda pennor

    SvaraRadera