söndag 2 maj 2010

tiomila

var väldigt nervös innan. kände för att äta konstant. men försökte lägga band på mig. blev utskickad en bit efter täten men ändå med en topplacering i sikte. kroppen kändes något bättre idag men 10 km var långt. fantastiskt fin terräng var det förstås - för oinvigda - det finns bara fin terräng i finspång (nästan). ol hela vägen och det var bra för steget var inte det längsta. kom lite snett till k1 men redde ut det fort och olade sedan lugnt och metodiskt med några tveksamheter där jag inte kommit rakt in på kontrollerna. blev mycket trött på slinga två och när linnea kom ifatt kändes det inte jobbigt uten mer skönt med lite draghjälp då jag varit ensam hela banan.hade inget att svara med när hon drog på upp mot k22 - blev mycket trött där och passerade sänkan -insåg fort misstaget och vände tillbaka men då var jag ensam igen. ner mot mål kände jag ändå att det var ett helt ok lopp efter förutsättningarna och alla i klubben verkade nöjda och glada. så 6a blev vi.det duger absolut - men jag vet att vi kan ännu bättre. snart jukola......................


inte riktigt rätt karta men nästan - alltså del 1 är lånad från nåns 1a sträcka - varvningsbiten saknas alltså - men andra delen är helt min

1 kommentar:

  1. HEJ!
    Snygg blogg! Fin sponsor, vore det inte ännu bättre om SM-sport öppnades i en ny flik eller nytt fönster istället för att lämna din fina blogg. Vet ej om det är enkelt att ordna.

    SvaraRadera