söndag 30 maj 2010

Bullan part four: Sprint kval och final


kval del1

kval del2
Kval: jag var så nervös innan att det kändes som jag skulle antingen kräkas eller skita på mig. men så fort jag sprang iväg med kartan gled jag in i ett fint lugn och orienteringen stämde kanon. tog det t o m lite lugnt för att orka öka i finalen. strandkontroller på slutet sög bra men inga direkta missar.

Final: sprang på mer som vanligt och fick en bra inledning - sen tog jag ett dåligt vägval till 4an som inte verkade jättedåligt på kartan men som var knöligt som fn... sen blev det lite okoncentration i huvudet och mera vägvalsmissar. dom flesta kontroltagningar var dock ok. en riktigt svår men skitkul sprintbana. men den stora behållningen från denna dag var ändå - KROPPEN - som kändes normal igen!!! tack för det. nu kan det bara bli bättre.

del av finalbanan sprang höger till 4an- där skulle man sprungit vänster. sprang rakt på till 5an - det såg ut som det gick att springa igenom huset där - glasväggar - det gick inte.... kom alldeles för långt vänster till 6an och gick upp på fel sida i sänkan... sprang dessutom ganska rakt norr ut från 9an och löpta grönområde istället för asfalt... ja sammantaget så verkar det ju gått ett antal sekunder/minuter här... när man är lite självkritisk. Men men... det var jvligt kul iaf!






1 kommentar:

  1. åhå. du var så duktig så. kunde inte följa finalen "live" på datan för ja kutade runt på lägenhets-visningar.
    men fan va grymt att komma 23, lixom i EUROPA.
    wowsi wow. ska försöka göra lika bra ifrån mej på vårruset på tisdag. då får ni heja från bullan.

    SvaraRadera