måndag 17 maj 2010

SM sprint + Elitserie Arvika

SM sprint
en inte helt angenäm upplevelse. det blev ett jvla tjöt om att jag gick ut för fort =) - kanske det.. på kvalet alltså. då kändes det i alla fall bra halva banan och kul. sen orkade fysiken inte ladda om - finalen var en plåga från kontroll 4... banan var ju mer av 3000 meter hinder (utan hinder...) än ol - men så kan det va ibland på sprint. jag var helt enkelt inte tillräckligt tränad för det och gråter inga floder utan ser snarare en 20e plats som ett fall framåt - sist det var sådan här sprint - mariestad 08 -så var jag nog näst sist i finalen!

Elitserie lång
kändes hiskeligt jobbigt redan från start. fick liksom bara slita i 71 minuter. och det kan man ju göra men det var inte jätteroligt. och så blev det en bom också efter mördarbacken upp till 8an.
uppfattade kärret som större än det var och svängde över för tidigt - var redan mentalt framme vid "rätt kärr" stod vi andra stenar än den jag skulle ha och fattade inget - fick lite panik men redde sen snabbt upp det - men det var ju inte bra så att säga... aber aber ...är kanske inte helt utvilad från jobbet ännu. har iaf fått en tredje långdistansgenomkörare nu!


Elitserie medel
kände mig pigg och glad på väg till start idag! det var bra för huvet! sen orkade jag bara hålla uppe fokus halva banan - men den halvan var bra! sen blev det en backe igen (jo det är samma symptom som igår...) och då blev det blicken i backen och miss. avslutade sen bra i utförlöpningen i alla fall. synd på en annars bra placering som låg runt hörnet. dock ett bättre besked. kanske EM... men vet ju aldrig...

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med EM-plassen!

    SvaraRadera
  2. Yeah, jag ska bli bättre på att ladda upp kartor nu då. Du är ju duktig på det ser jag! :-)

    Och grattis till EM-platsen! Äntligen!! Och med lite formträning nu så e du fint på med. Det lär bli tufft där nere, men du vet, man tjänar alltid på att springa rätt.. :-) Ha det gött och kör hårt i Bulleland!!!

    SvaraRadera