torsdag 29 juli 2010

5dagars: E2-E4


E2
fick ettan så himla fort att jag kom lite ur balans, sprang lite för fort till 2an och 3an och sen blev det en sväng till 4an också innan jag lugnade ner mig. men hittade sen ett hyggligt stabilt tillstånd och olade ok resten även om det kändes darrigt i sista sluttningen - men så va det attans svårt där också. dock ett fall framåt.

E3. STADSPARKEN! SOL! SPRINT! skitkul och jag kände mig lugn inomsbords. fick bekräftelse på att ol och löp funkade när jag gick ikapp ea och fortsatte sen trycka på och ola stabilt. en liten sväng till 14 va väl det jag kunde unvikit kanske men ett sprintlopp som kändes mer som förra årets sprintform. gööörbra.

E4. eva j sa till mig innan start att "detta blir som elitserien i blekinge". "japp" tänkte jag och mös i tanken en stund. sen gick jag ut och olade mycket disciplinerat - när jag kom ur kurs styrde jag upp det - och det som tillslut fick mig på fall var att jag sprang rakare än va jag trodde jag kunde - så det blev tyvärr en minutsbom till 15onde.. helt onödigt men jag fick inte ihop det helt enkelt. fick för mig att den stora stenen jag passerade låg mer norr ut och att jag hade löpt snett vänster när jag egentligen nästan var framme. ja ja... bra var: till ettan var jag supernoga och lät mig icke luras av att sänkan var dold av stora granar - smet ner och tog den mycket bra. höll bra kurs på de flacka bitarna och bra kartkontakt. super! och det var ju nästen in i kaklet! tomorrow......









3 kommentarer:

  1. Hej, kunde du berätta om det förbjudet området mellan kontr. 7 och 8 på sista etappen, är du snäll.
    http://www.tulospalvelu.fi/gps/20100730O-Ringen5D/
    Tack & häls, Håkan

    SvaraRadera
  2. ja håkan det var det. och det var heidi som sprang igenom det -inte jag - vi hade fått varandras gps:er...

    SvaraRadera
  3. men hallå, uppdatera!

    har har du en trogen läseskara som behöver underhållning.

    SvaraRadera