lördag 17 juli 2010

Hallands E1 o E2


E1. såg deffen och tänkte detta är ju mitt lopp.18 kontroller strandskog!excellente! magnifico! denna ska jag ha! tog således ut kompassriktning och sprang sen järnet skitfort och skitbra 16kontroller. sen skulle jag ha ett vattenhål. sprang snett letade med blick i backen efter en uppstickande stämpelenhet (man brukar ju se just den) skogen var full av fällen och grönt men tydligen hade kartritaren bestämt att sluta rita där. när jag väl fann kontrollen efter 3 minuters svärande stod där en vattenhink. jävligt besviken sprang jag i mål. surade sen säkert 2 timmar. men har sedan glatt mig åt att vid 16nde så ledde jag faktiskt loppet med 30 sek före junisvärldsmästarinnan i sån här strandterräng.. och det är ju helt ok.

E2. startade först. tuggade mosse till 2an istället för att gå höger. det var helt kass. tappade 2 mintuer där. annars är jag nöjd. fick spåra väldans massa gräs. men man får va noga med kompassen här så stråken blir rätt för det är förödande att hamna i tuvmossarnas grepp. och det var ju lite syyynd att jag tappa tid på E1 - den hade behövts när man har två tidiga starttider. anyway - imon blire jaktstart vilket bara kan bli kul som fn. för det är ju kul som fn.over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar