söndag 25 september 2011

liberec calling!


så blev det världscupsavslutning för mig dårå. det va en himla fin bonus. har nu avverkat en medel och en jaktstartslångdistans i tjeckiska Liberec. det har varit skitkul! fina kartor och roliga banor. öppen terräng med fin botten men rejäla backar. har inte känt mig jättesnabb men hållit i ol och framförallt kompassen. det behövdes. både dagarna har avslutats med en 5o0 meters löpsträcka uppför en ängsbacke. det är sånt som härdar. igår slog den ner mig lite. idag kämpade jag hela vägen och lyckades iaf hålla en schweiziska i "min klunga" bakom mig. en 11e och en 14e plats. oh yes. nöjd som attans.
kartor o gps o bilder finnes på denna http://www.owcliberec2011.cz/
finfina tjeckiska tv-sändningar från båda dagar finnes här http://online-prenosy.tvcom.cz/video/10373-orientacni-beh-7-zavod-svetoveho-poharu-liberec.htm
(jag o tove har precis konstaterat att de blåa tightsen går fet-bort nästa gång det är tv på plats.... smurf-faktorn är lite väl hög)

i övrigt är ju tjeckien fint men den vegetariska maten.. denna helg har jag ätit "bez masa" utan kött. har fått detta: överkokt spagetti med riven ost, ris med sky, pasta med sky. lyckades iaf klämma en panerad ost -check- tjeck!
flyger till zurich imon för träningsläger inför nästa års vm och termal bad i Bern. Gött är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar