torsdag 11 december 2014

Post-KAK2014: Kings' comment!

Våra nya kungar delar med sig tankar och vägval i årets KAK

Lilian Forsgren:
"Årets KAK var mitt första men överträffade ändå förväntningarna, det är svårt att hitta en mysigare tillställning så här i december! Med dessutom högsta klass på både bana och karta så var det ett otroligt lyckat arrangemang. Vi var ett ovanligt stort gäng från OK Tisaren på plats eftersom vi denna helg hade läger i Göteborgstrakten och gärna tog tillfället i akt att deltaga på KAK. Jag var ganska taggad redan från start men kände nog att sprint-tekniken var något ringrostig då det lätt blir långa perioder utan sprint i högt tempo så här års. Lite trevande de första kontrollerna med onödigt många kartstopp så kom jag ändå in i loppet och det blev bara bättre och bättre. På slutet av banan hade jag kommit in i det ordentligt och kunde få ett bra flyt i orienteringen och då kunde jag tillåta mig själv att trycka på lite mer i löpningen. Det känns riktigt kul att få titeln och jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att försvara den nästa år! Firandet av segern fortsatte hela helgen med finfina träningar runt om Göteborg tillsammans med klubben! Tack för en fin tävling!"

Jonas Merz:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar