tisdag 2 december 2014

KAK2014 STAR-interview: NärKINGar!

I årets KAK kommer en stor del av startfältet härstamma från Sveriges finaste slätt med omgivande undersköna skogar, det vill säga Närke. Så vi passar på att höra lite med Laxå-OK-bördiga-numera-Tisarit+GBG-boende Lovisa Persson hur tankarna går kring KAK2014.

Hej Lovisa - du är ju en KAK-entusiast?
Hej! Ja, det kanske jag är. Sprang förra året och tyckte det var superkul, så därför passar jag på i år igen.
Det verkar bli en stark damklass i år va tror du om dina chanser att bli kung?
Sprint är inte ju inte riktigt min favoritdistans, så jag skulle säga att mina chanser i den starka damklassen är ganska små.
Kung av Närke?
Tisaren har ett stort gäng i startfältet - hur kommer det sig att ni valt just KAK för säsongsupptakten?
Klubben har helgen till ära ett vinterläger i Göteborg då vi är många tisare som bor här nere. Och då KAK 2014 går av stapeln samma helg så passade det utmärkt att kombinera dessa två. Så det blir många tisare som gör KAK-debut och jag tror inte de kommer bli besvikna!
Hur ser ditt upplägg ut och din taktik för nästa lördag?
Min taktik är att ha så roligt som möjligt och jag laddar upp med en ganska tuff träningsvecka, så det finns risk för lite lagom tunga ben i backarna i tävlingsområdet.

Kung av Kungsan är ett sprint-OL-deluxe arrangemang som går av stapeln oftast sent på hösten/vintern, beroende på kartritaren/banläggaren/tävlingsledarens tid+energi, i år avgörs det hela 6e december på masthuggsberget, se tidigare inlägg för avlysning+Bulletin, ALLA är välkomna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar