måndag 27 december 2010

rehab-framsteg!


efter att ha genomlidit nåra veckor med cykel och wetwest och tjockmatta där glädjen i träningen inte riktigt infunnit sig så fick jag världens bästa julklapp på självaste julafton i form av att foten faktiskt tyckte det va helt ok att åka längdskidor! så nu har jag härjat runt varenda dag på lagg sedan dess - igår åkte jag till och med intervaller på skidor - det var premiär! det var i samband med detta års annandagsevent sprintskidstafett som avgjordes på gustavsviks golfbana. när jag spurtade om 1a platsen mot min far (och inte kom ikapp...) hade jag fruktansvärt hög puls och snorade som en annan Ulvang... anyway - det var mycket trevligt och bra träning. idag har jag o mor min inspekterat vintern i Kilsbergen och kunde konstatera att det var lika glimrande som vanligt. allt var vitt och lätt. trädens bark var liksom invallad med snö runt hela stammen. men pudersnön som kommit under natten gillades inte av fästet så jag halkade runt och blev mest trött.
annica snart framme vid "Dalkarlen"
när vi kom hem åt vi soppa o pannkakor o sen drack vi kaffe i sängen o kollade på "A single man" (som va superbra! - man blev gråtig!) - en mycket bra julledighetsdag - bara lite yoga på det hade varit gräddan...! tänker samla på mig dessa dar nu så motivationen räcker hela vintern ut!

1 kommentar:

  1. Åhh längdskidor, jag blev frälst på riktigt igår. En riktigt lång utförslöpa med grymt fin sjöutsikt och solen i ögonen i självaste Brittatorp. Åker gärna tillsammans med dig när vi är tillbaka i Göteborg. Ha det härligt på nyår, vi blir i Göteborg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera