söndag 15 maj 2011

I was born this way - i en skreva i Kilsbergen

det så det är.

nu har kroppen fått en del löppass så det var dags att testa årets första elit-tävling. detta görs i maj lämpligast i solsken i kilsbergen. jag va rätt nervös. ville att det skulle kännas bra inför frankrike-lägret - då kroppen ändå läkt så hyfsat att möjlighet finns till bra ol-lopp på medel-distans-testet. kastade mig ut i vresig underbar kilsbergskant. hade hög koncentration från start. kände mig inte helt stark i backarna uppför och aningens defensiv utför men ol-tekniken satt fint. kanske skulle man gått vänster till 5an, men jag tappade bara några sekunder rakt på. på väg mot 11an slängde jag en blick ut mot närkeslätten och tänkte att detta är det finaste som finns. går liksom inte att misslyckas i sådan lycka. pigg ner mot de sista kontrollerna och drog t o m på en rejäl spurt. skitnöjd och ett stabilt resultat där jag inte fick nå seniordäng alls (men dock däng en snabbfotad junior... =) det är ok).
söndagen spenderades i lugn takt ute på en Öppen9. det va också hur trevligt som helst.

söndag
lördag

kinnaströms fantastiska (ni som tycker annat gillar inte att orientera) medeldistanstävling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar