måndag 12 december 2011

backtips och framtidens orientering


ja till topps skall man varje varv..
spenderar ju en del helger i skåneland numer pga mitt livs kärlek. vilket är suveränt. tyvärr är inte malmö = orienteringsmecka. men jag har ju fokus på möjligheter och har efter research funnit detta mycket passande träningsområde i grannorten Lund kallat St:Hans backar. i denna park, med just backar, anordnas årligen en tävling St Hans extreme (http://she.lundsok.se/) som så generöst lagt ut banan på nätet:

Detta vill jag ta mig an! tänkte jag. Ett passande pass för träning mot alla kontinentala mästerskap! Och mental och fysisk tuffhetsträning for sure... Kör man 4varv på banan skall detta enligt hemsidan resultera i 560 meters stigning! Har nu löpt rundan vid 2 tillfällen och då kört 3 varv vilket känns "lagom" när man stapplar upp för sista knixen. anyway - vid båda tillfällen har det blåst rejält och varit lerigt och halt så jag ser fram emot att få sätta en tid här nån gång i vårsol och med ol-pjucks! för er som vill joina för ett pass tar jag tacksamt emot sällskap och kan verkligen rekommendera alla Lunda-besökare detta mycket vackra område enbart 13 min jogg norr om Lunds centralstation. sen skall tilläggas att om man inte vill sticka ut alltför mycket så rekommenderas att ta annat färdmedel hem än pendeltåget när man total-lerat-ner sina tights.

annat roligt är förra helgens torp-ol där vi som var med fick se födelsen av framtidens ol - nämligen karta på surfplatta (man ser utan att kisa i halvdunkel!!!)! och dessutom "äventyrsinslag". kan man inte locka ungdomen av detta - ja va gör man då?! ;)

2 kommentarer:

  1. oooooooooooooh jag får ryyyys i kärleks-nerven
    *spenderar ju en del helger i skåneland numer pga mitt livs kärlek*

    sånt här vill man ju läsa vareviga dag. peppen

    SvaraRadera
  2. De där backarna är fina, de har jag också använt flitigt. Dessutom lär marken där vara fylld av tusentals stupade soldater från "Slaget om Lund" vilket gör det lite spännande/kusligt att springa där kvällstid.

    Kan annars rekommendera Skrylle utanför Lund, där finns friluftsgård och blandskog, karta och branta bokskogsåsar. Fint på våren!

    SvaraRadera