fredag 4 juni 2010

Bullan part seven

MEDELFINAL!Orienterade disciplinerat hela loppet men krafterna tog slut på banans andra halva, så jag tappade mycket tid i löpning där. Är dock nöjd med att jag fick ut det jag hade - ingen yes-känsla i mål men lagom glad liksom. Skogen var trevlig och kartan bra - fast det hade varit bra att få reda på att stora stenar kontur-ritas och ej är ifyllda... trodde jag skulle ha stup eller möjligtvis väldigt konstiga ruiner som kontrollpunkt på vissa ställen -och det verkar inte riktigt praktiskt att rita på detta sättet - kolla banans kontroll 13 - där blir det väldigt svårt att se - hade gått mycket bättre med vanligt tecken för stor sten (hur ska det bli imon på 15ooo-del kan man ju undra... ) Blev i alla fall 16de. Och det va la ok!

dagens tristaste: satt på toa vid starten när jag hörde folk skrika "doktora doktora" utanför. Det visade sig vara Karros hälsena som gått av. Förbannat tråkigt. Men hjältinnan själv visade trots detta som vanligt jävlar-anamma och band en fin fin krans till brons-Lena:




2 kommentarer:

  1. oh jag hörde om hälsenan. så sabla tråkigt ju. sämsta grejen.
    men så jävla gött att vi kom 16.
    det ska jag nu fira.
    med pompa och ståt

    SvaraRadera
  2. trevlig läsning och kul att se kartan. 100% kontrollerad orientering är verkligen vuxenpoäng. Jag kan snart komma upp i 40% orientering...
    /Fredrik W

    SvaraRadera