fredag 11 juni 2010

trondheim open

hann knappt hem till gbg innan jag for igen. tvättade kläderna på jobbet. praktiskt när man aldrig får tvättid (17-20 är den sista i huset - hur hinner ens normala människor tvätta då?? jobbar ingen? har ingen på gården fritidsintressen som kräver tid?). svintrött åkte jag i alla fall till halden i onsdags och fick slafa hos kajsa - ytterst trevligt och en skön säng - så skön att jag försov míg och fick gå upp och slänga mig in i bilen till rygge på 2 min. väl i trondheim har vi hunnit med 4 pass hittills. jag har tagit det väldigt lugnt förutom på kvällens sprint. känner mig fortfarande trött. anyway så var det sprint med fjäril! innovativt och mycket roligt! fick stryk av ett antal norskor såklart helena men det var kul ändå. mindre kul va att emit - det går så segt att stämpla (läs: jag har ingen teknik) och att området bjöd på mycket branta utförslöpor (som man gjorde bäst att stjärta ner för) där david ramlade och slog axeln ur led och nu är på sjukan... det är mycket sjukhus på landslags-events these days... (helena och jenny får i alla fall många verkliga fall att jobba på...)

nåt som va spännande: enligt ögonvittnen i truppen så sågs på väg till sprinten en björn(!?) och en varg (!?) på en gräsmatta innanför ett securitas-stängsel där ett stort företag låg! därför var detta tvunget att undersökas på vägen hem. 6 st ystra jenter stannade minibussen och ställde sig att tillsammans med tre norrmän glo in vid stängslet. men icke. djiren var inte kvar. så om det finns nån sanning i detta lär vi aldrig får veta. men det var en hund med i publiken som verkade mycket stressad av att stå vid staketet - så når skumt va det. jag kunde fått sett en björn... dammit..

1 kommentar:

  1. Kanonhistoria skönt att höra att du tar det roligt. Grattis till hyggelig placering. Pappan

    SvaraRadera