lördag 28 augusti 2010

lång-sm kval


ja då hade man hunnit bli snart 28 bast och då ska man veta hur man löper ett sm-kval. och jajamän - det visste jag. kände mig inte alls pigg när jag joggade från förstarten men plockade då genast fram tanken "det är orienteringen som är viktig idag - strunta i hur det känns - bara orientera". så jag gjorde det. kontrollerat och bra - hade några kontroller där jag inte fick skärmen direkt men då tog jag det lugnt i huvet och redde upp det. försökte också att inte ta i när det gick trögt utan bara ta det lugnt helt enkelt. joggade i mål som 3a nöjd med dagen. men det var nog det tuffaste sm-kval jag har sprungit i mitt liv. den bästa(!) segrartiden i d21 hade emma c på 54 (!) minuter och många löpte mer än timman... visst ska det va ett LÅNG-sm kval men detta va kanske lite i överkant - fast jag hade inget emot det - men jag känner med dom som gick vidare på höga 67 minuter. hänga i imon helt enkelt.

i övrig har jag nog aldrig varit på en regningare plats än skutbergets camping... och stugtaken verkligen förstärker volymen på det hele.

på vägen hem sörjdes hultsfredsfestivalen på radio. tänkte därför delge mitt bästa minne:

jag o crilla hoppandes i lätt duggregn i sommarnatten till en alldeles fantastisk "burning cars" med yvonne -och ja - jag har problem med att henric inte sjunger helt ofalskt här men det var bara sjukt bra ändå. festival definierad.

http://www.youtube.com/watch?v=8m-yBqA2i48

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar