fredag 25 maj 2012

fortplantning vs elitidrott...

efter att ha spenderat onsdagskväll+tordagsförmiddag gråtandes och jämrandes över min olycka med ny förkylning kom den. ja mensen. jaha. sen började jag snigelsakta känna mig bättre i halsen (men la till mensvärken). när jag vakna i morse och hade ätit frukost så mådde jag i princip bra. i nuläget återstår en pyttesvullnad i halsen. följaktligen har jag gjort bedömningen att jag återigen blivit PMS-lurad. dvs PMS:en har tagit sig sjukdomsyttryck som efterliknar den riktiga varan så mycket att jag inte kan avgöra skillnaden. 
jag får ofta höra att jag är hypokondrisk. jag köper det. för jag har absolut varit det tidigare i mitt liv och är fortfarande inte helt fri från beteendet. men de senaste åren har jag ändå blivit såå mycket mer avslappnad vilket gynnar mig och alla andra. något som dock inte blivit mer avslappnat är min PMS. den har liksom blivit som ett virus som bara utvecklas åt olika håll för att hitta nya ingångar att slå ut mig.
va sägs om denna buffén: hel-dags huvudvärk, 2-dags ont i halsen, superhög puls nattetid vilket gör sömn omöjlig, från ok mentalt till extrem nedstämdhet på nolltid, svettningar och frossa, energilöshet, ömhet lite överallt, seghet i benen vid löpning samt glåmig hy, acne och fett hår. jajemän, och dessa kommer ibland i grupp och ibland i singel-attack.sen kan man dessutom få sån mensvärk på detta att man spyr.

anyway, det jag egentligen ville dela är att jag är ibland sjuk fast jag inte är sjuk men -  lagkamrater i saik och andra konstellationer som kan komma att "drabbas" av detta som skulle kunna uppfattas som velighet eller nåt (fast det tror jag inte ni gör) - det kan jag inte avgöra förrän efteråt. jag är säkert inte ensam om det. så du där ut - I'm bleedin with ya sister!

nu hoppas jag bara att jag verkligen är pigg imon - för jag löper inte med halsont. det ska man INTE göra.

mormor berätta igår att hennes PMS nästan försvann helt efter barnafödande. Kristin jag tror dett är ett tecken.
(NEJ nu SKOJA jag bara!!!!)

estelle! haha! tyckte det passade!


3 kommentarer:

  1. Som med det där 'tjocka håret' som tydligen dyker upp lagom till att man fött två ungar (källa : mor) men om jag vill ha tjockt hår NU och inte om tjugofem år!!!!!

    SvaraRadera
  2. haha fantastiskt finish på inlägget!

    SvaraRadera
  3. mamma sa att hon fick självdisciplin av att ha barn, sen tog hon det tillbaka så jag blev lite velig om det är värt det... annars trodde jag barn var bra för karriären?

    SvaraRadera